Thursday, February 18, 2010

:: THE GOD LOVE ME ::

Petang sabtu.. sambil lepak2 depan tv... aku mintak ayah ceritakan semula kisah nih kat aku...
Terus jer ayah tanyer??? Ko ade pen ngan kertas....
Kitorang gelak jerr....
Kalau nak berjaya.. ko kena ade pen ngan kertas.. ayah sambung lagi ayat die..  hu hu...
Betul lah tu kan... Tak de kertas ngan pen.. mane buleh berjaye....

Ayah pun start cite die....
Ade sorang budak Apache nih.. die kuat sembahyang.. dari kecik.. die memang kuat sembahyang... bile da besar.. die mesti le jadi imam kan... imam kat tempat die lah.. imam cane tak tahu lerr... bile dah jadi imam.. lagi die kuat sembahyang.. keje die.. memang sembahyang jer lah... Sume penduduk kat tempat die tu.. tahu dah.. imam ni memang bagus orangnyer.. sembahyang pun tak penah tinggal....
Sampailah satu mase tu... Kampung diorang dilande banjir besar.... Sume orang selamatkan diri.. naek atas bumbung... Imam ni tadi pun cam tu.. naek gak atas bumbung... tunggu bantuan dari God...
Air dah smpi paras dagu dah nih.... Ade satu sampan kecil lalu... Memandangkan masih ade kosong lagi....  Diorang yang atas sampan tu.. ajak le pak imam tu naek sampan tuh...
Pak imam.. Mai la... Nek atas sampan nih....
Tak pa.. tak pa... Korang jalan le dulu.. aku kuat sembahyang.. tuhan sayang aku...die mesti selamatkan aku punyer.. sampan pun pegi.... Air dah makin tinggi.... Pak imam yang kuat sembahyang nih.. masih tunggu lagi God tolong die...
Tak lame pas tu.. ade satu kapal besar.. siap kabin ngan bilik sekali.. lalu.. diorang yang atas kapal tu nampak pak imam... ajak gak di naek kapal mewah tu.... Pak Imam.. Meh la naek kapal nih....
Tak pe.. korang jalan dulu.. aku kuat sembahyang... tuhan mesti tolong aku...  Kapal tu pun blah jer dari situ.... air dah takat idung dah nih... pak imam masih lum selamat lagi nih...
Tak lame pas tu.. Ade satu helikopter plak datang.. die turunkan tangge tuk pak imam.. mari le naek pak imam... cepat...
Tak pe.. tak per... aku kuat sembahyang.. tuhan mesti tolong aku.... helikopter tu pun berlalu pergi... air dah makin tinggi.. Pak Imam pun mati lemas....
Hmmm.. End of the story of Pak IMam.....
Masalahnyer pak imam ni tak puas hati... mase bangkit balik.. die pun tanyer le God...
Hei god... Sbb die orang apache.... die ckp orang putih le kan...
Why u didnt help me??
God pun jawab....
Ape plak aku tak tolong.. aku  dah anta sampan.. ko tak naek... aku ingatkan.. sampan tu tak standart.. tu pasal ko tak naek... aku anta yang besar sket... yang mewah... ko tak naek gak... hmm... tak sesuai lagi kot.... aku anta le pulak.. helikopter.. lagi canggih punyer.... dah ko tak naek gak.. aku ingatkan.. ko sayang sangat kat aku.. nak jumper aku cepat.... aku bagi mati jer lah.....

he he he.................. (ni aku yang sengih.... bukan imam tu...)

No comments:

Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers