Thursday, March 10, 2011

:: HIDUP KITA @ HIDUP DIA ::

Your life is your life.. cane pun die datang.. hadap la... mesti boleh punyer... Our life.. is our life... kita pun kena hadap je kot ape yang kita kena hadap... baru lah life kan...
Kita boleh tentukan hidup orang ke... sedang kan hidup kita pun bukan kita yang tentukan.. semuanya dah ditentukan pun oleh Dia yang maha Esa....
Even tak redha lansung ngan kehidupan orang laen tu... kita leh wat ape.. itu hidup dia.. die ditentukan berkehidupan macam tu... kita... hidup kita yang kita lalui sendiri nih... dapat ke kita lalui dengan baek.. sampai nak kesah sangat ngan kehidupan orang laen.. hadoiii....
Even kita rasa orang tu salah wat keputusan macam tu.. kita berhak ke nak buktikan yang dia sangat salah.. sedangkan kita...  apa yang kita pilih dah sangat betul kerr.. dan perlu ke nak buktikan pada semua orang yang kita sangat betul... atau orang laen sangat salah...
Even kita tak suke kehidupan orang tu sangat tak terurus.. kita.. kita dah uruskan hidup kita dengan sangat sempurna ke sampai kita nak menguruskan hidup orang laen menjadi sangat sempurna...
Penat kan kalau kita nak urus hidup kita dan urus hidup orang laen jugak...
Kenapa nak dengki bukan iri hati... nape dengki sampai dendam bukan iri hati dan menjadi lebih baek dari orang laen... Kenapa pilih persaingan yang sakit kalau ade yang sihat....
Sebab kita ada hati.. sbb tu jadi semua tu... Kita nak semua orang tahu ape yang hati kita rasa... kita nak semua orang faham apa yang hati kita nak... kita nak semua orang tahu ape ade dalam hati kita.... tapi kita tak perasan.. orang laen pun ade hati.. dan keinginan macam kita... kita pernah tak ambil tahu atau faham dengan semua hati-hati yang laen..
ha ha ha...
Jadi.. ape yang kita nak jaga.. hati.. hati kita sendiri.. bukan hati orang laen...

No comments:

Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers