Friday, January 27, 2017

:: KELUARGA MUMMY ::

Perjalanan bad mummy dengan anak-anak dan suami..

3 orang anak mummy sekarang.. tengah lasak... and banyak main macam kartun..
Sebab diorang banyak sangat tgk kartun...
Mummy dalam usaha.. nak pisahkan diorang dari gadjet...
Dan mummy sepatutnya dah mula cari aktiviti untuk habis masa dengan diorang...

Abang... budak patung...
kenapa mummy panggil die budak patung..
mase die kecik... mata hitam die besar sangat...
kulit die putih merah..
memang macam anak patung..
dan satu hari.. mase kat kedai makan..
ade sorang nenek tu.. panggil die budak patung...
Mummy rase.. kena sangat dengan abang...
so,, mummy gelar die budak patung...

Muhammad Khalis Abqari bin Muhammad Shafiq..
Muhammad tu maksud die dah tentulah yang terpuji...
Khalis Abqari tu.. suci bijaksana...
mummy harap die jadi anak yang terpuji suci dan bijaksana...

Kakak... puteri..
sbb.. die perempuan... yang acah-acah puteri.. ha ha..
mase tu... ade 2 orang je cucu perempuan..
cucu perempuan yang first.. jarang jumpe nenek...
jadi rase macam die sorang je perempuan..
sbb tu nenek panggil die puteri...
tapi.. lasak.. tak macam puteri.. kalah putera nenek yang lain...

Aimy Damia binti Muhammad Shafiq...

Mummy cari makna yang sama dengan nama abang..

keberkatan dan kebijakan...
Memang mummy mengharapkan kesucian dan kebijaksanaan anak-anak mummy..

Adek.. Abu..
Adek lain dari abang ngan kakak.. suke menangis... bila panggil die Abu..
Die menyahut.. jadi.. mummy panggil die Abu..
Tapi sekarang.. tak lagi.. name abu dah hilang...

Muhammad Iffat Aqlan bin Muhammad Shafiq
sama makne dengan abang dan kakak...
yang suci / kebijakan...

Dari sekarang.. mummy akan bukukan kisah kita...

No comments:

Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers