Wednesday, April 19, 2017

:: EGO ::

Tak tau kenapa... petang ni agak emosional bagi aku...
Ok... Kita flashback.. tahun 2013... 2015...
Bila aku edarkan borang untuk diisi... untuk dilengkapkan...
Kau buat tak tau... satu jabatan kau persendakan aku depan auditor..
Walaupun.. perkara tu tuntutan jabatan...
Tapi.. sebab aku yang minta...
Kau perlekehkan..

Aku ambek kursus tuk mantapkan pengurusan aset ni semua..
rujuk pekeliling and what so ever yang perlu.. even rujuk jabatan lain...
even rujuk kementerian kewangan..
Untuk ape,... untuk selaraskan jabatan kita ni dengan jabatan lain..
yang berjaya menguruskan aset diorang dengan baik...

Now.. hari ni..
Auditor mane tah... datang... dan dokumen tu perlu ade...
Aku cuba explain ape yang kita perlu buat...
Kita perlu selaraskan jabatan kita punye dokumen...

Kau jawab ape?
Bukan nya saya boleh nak dengar cakap awak sangat pun..
Saya dah call sipolan untuk die rujuk ke negeri...

Dan aku..
Iye... aku pergi macam tu aje bila kau mula cakap macam tu...
Kalau disebabkan aku cuma kerani.. orang kecik...
tak layak suarakan ape2...

Yes...
Aku tak kan bersuara..



No comments:

Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers